BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Marketing internetowy po bydgosku #1: Content Marketing‏ | Damian Jaroszewski

lip 2, 2015 dodane przez BydgoskieMarki.pl

damian-jaroszewski-copywriter-bydgoszczJeśli działasz w internecie, jeśli światowa sieć jest twoim miejscem pracy, to na pewno spotkałeś się z terminem „content marketing”. Wszędzie można znaleźć informacje, według których jest to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych, które polega na tworzeniu wartościowych treści. Ale o co tak naprawdę chodzi?

Aby zrozumieć, dlaczego content marketing jest skuteczny, wystarczy przejść się po ulicy większego miasta. Tak, dobrze przeczytałeś. Bo chociaż mowa o internecie, to musimy pamiętać, że z zasobów światowej sieci korzystają tacy sami ludzie, jak ty i ja. I jeśli przejdziemy się po ulicach miasta lub wsiądziemy do autobusu, tramwaju czy też metra, to od razu zauważymy tłumy ludzi ze smartfonami i tabletami. Już dawno minęły czasy, w których z internetu korzystaliśmy tylko w domu, na swoim komputerze lub ewentualnie w pracy. Dzisiaj niemal 24 godziny na dobę jesteśmy połączeni ze światową siecią. Warto także pamiętać o tym, że największą grupą użytkowników są osoby, które nie pamiętają czasów sprzed internetu.
Ale czym tak naprawdę jest to content marketing i co on nam daje? To nic innego, jak wartościowe i unikalne treści, tworzone z myślą o konsumentach. Jeśli od razu przyszła ci do głowy reklama lub wyskakujący baner, to jesteś w ogromnym błędzie. W content marketingu nie ma miejsca na nachalne promowanie produktów. Aby dokładnie zrozumieć, czy jest CM, należy zastanowić się, jak przebiega proces zakupowy.

content-marketing-bydgoszczDla przykładu załóżmy, że kupujemy nowy telefon. Na początku decydujemy się, jak dużo jesteśmy w stanie wydać. Już w tym momencie do gry możesz wejść Ty ze swoim content marketingiem. No bo po co klient ma szukać „najlepszych smartfonów w cenie do…” na innych stronach skoro mógłby takie informacje znaleźć u ciebie? Dostarcz wartościowe treści! Ale wróćmy do naszego procesu zakupowego. Następnie wybieramy interesujące nas parametry: przekątną ekranu, producenta, system operacyjny. Następnie szukamy po nich dostępnych modeli, np. w porównywarkach cenowych. Załóżmy, że finalnie mamy do wyboru 3 urządzenia. Jak wybrać jeden z nich? Zaczniemy szukać recenzji i porównań. A gdyby porównywarka cenowa od razu, przy produkcie, dostarczała tego typu treści? Wtedy nie musielibyśmy szukać tego na innych stronach. Marka dostarczyłaby wartościowy content, zatrzymała konsumenta u siebie i zbudowała swój pozytywny wizerunek.
Podobną taktykę mogą przyjąć sklepy internetowe, producenci konkretnych dóbr, a nawet hotele, przedszkola lub restauracje. Możliwości są ogromne. Content marketing nie ogranicza się tylko i wyłącznie do sprzedaży internetowej. Bo przecież mama może szukać informacji na temat tego, jak przygotować dziecko do pierwszego dnia w szkole lub przedszkolu. Czemu nie miałaby takich informacji znaleźć właśnie na stronie internetowej danej placówki? W ten sposób przedszkole buduje swój wizerunek eksperta w danej dziedzinie, zapada w pamięci użytkownikowi, bo dostarcza mu wartościowy content i wyróżnia się na tle konkurencji. Później taka mama może kolejne dziecko skierować już do tej placówki lub po prostu polecić artykuł koleżankom. Jeśli treść będzie wystarczająco ciekawa, to sama rozniesie się po social mediach.

Content Marketing

Badania pokazują, że content marketing jest – przy takich samych efektach – średnio 3 razy tańszy od tradycyjnego marketingu. O ile w standardowym modelu niejako kupujemy dostęp do publiczności, która zgromadziła się wokół danego medium, o tyle w content marketingu sami stajemy się medium i pozyskujemy własną publiczność. I to publiczność, która chce słuchać o naszej marce, chce czytać nasze poradniki, oglądać filmy i słuchać opinii. Taki konsument jest nieporównywalnie bardziej wartościowy.
Content marketing to budowanie świadomości na temat marki. Tego typu działania stawiają firmę w pozycji eksperta, który słucha swoich klientów i chce im pomagać. W ten sposób budujemy zaufanie i sympatię do marki. Mówiąc wprost – stajemy się po prostu fajniejsi i ciekawsi dla potencjalnych klientów.

Damian Jaroszewski – dziennikarz i bloger z wieloletnim doświadczeniem w największych mediach w Polsce. Wykładał także dziennikarstwo internetowe na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Aktualnie twórca i redaktor naczelny bloga Appki.com.pl oraz założyciel ChillMedia.pl – agencji content marketingu.

 


Facebook Icon