Bulwar Filmowy – esencja filmowego wnętrza
Bulwar Filmowy to esencja filmowego wnętrza – mozaika emocji, piękna i brzydoty. Oaza zrodzona z impulsu i jednej rozmowy, dwóch różnych od siebie kobiet. Bulwar to duet – romantyzmu i rock 'n’ rolla; duet z pozoru niemożliwy, jednak przeciwieństwo w tym zestawieniu okazało się miarą wyjątkowości.
Pierwszym ogniwem jest Monika Swakowska – niepoprawna marzycielka wyjęta prosto z świata Amelii, jedząca Śniadanie u Tiffany’ego, codziennie, z wyrafinowanym Capote’m, po to by dzień był piękniejszy, jakby narysowany dobrze dobranymi słowami. Momentami oderwana od rzeczywistości i planująca zabójstwo szpilką od Louboutina (o ile ten klasyk znalazłby się w jej garderobie). Do duetu jakim jest fotografia i moda, film dołączył niespodziewanie, wskutek czego powyższe trio zajmuje wysoką pozycję w jej życiu. Na nic jej męscy, hollywoodzcy bogowie, bo gdyby tylko mogła do współtworzenia życia wybrałaby Dolana.
Drugim, zupełnie przeciwnym (wybuchowym) ogniwem jest Agnieszka Wrzos, mogąca mieć dwóch ojców Petera Jacksona oraz Camerona Crowe’a i bez wątpienia zyskałaby status najbardziej oddanej pierworodnej. Rozdarta między światem klasyki amerykańskiej a potęgą widoków Nowej Zelandii, osiedliłaby się wszędzie tam gdzie zatopiłaby się w przyjaźni z Martinem Scorsese, a w nocnym świętowaniu towarzyszyłby jej Franco i niezastąpiona miłość z dzieciństwa Bloom. Jest jeszcze dwóch – Wilder i Kazan, to Ci, którym mogłaby dać długowieczność. Mało jest w tym filmowym życiu kobiet, jednak znalazły się damy, które obdarzyła solidnym zaufaniem – Vivien Leigh oraz Keira Knightley. Miłośniczka wielogodzinnych maratonów filmowych. Poza X muzą zasłuchana w muzyce rokowej lat ’70 i ’80, fanatyczka oryginalnego składu Guns n’ Roses. Wychodzi na murawę gdy na pulpicie biją się barwy Chelsea Londyn. Jeżeli wygląda łagodnie to tylko pozory.
Dwa zupełnie różne kierunki myślenia, odrębna estetyka tworzą fundament Bulwaru Filmowego. Kreując różnorodność, rodzi się tym samym pole bitwy i sporów. Nie ma sytuacji, w której przedmiot wygrywa jednogłośnie. Zaczynając od nazwy, logo czy zdjęć, które mają trafić do szerszego grona odbiorców.
Bulwar Filmowy skupia się głównie na sztuce kinematograficznej, co w dużym stopniu związane jest z filmowym wykształceniem autorek. Dotychczas punktem odniesienia na mapie była Bydgoszcz. Dzisiaj planem i celem jest rozwój oraz możliwość oddychania powietrzem różnorodnych festiwali filmowych. Istotą Bulwaru Filmowego jest fakt, iż nie skupia on w swojej treści tylko i wyłącznie recenzji filmowych – można znaleźć na nim różnorodne artykuły z zakresu kinematografii.
Istotnym wyróżnieniem dla autorek, jest chęć współpracy z zaledwie rocznym Bulwarem Filmowym. Do tej pory przyjemnością i owocnym doświadczeniem było współdziałanie przy takich projektach jak:
- nowa książka Magdaleny Wichrowskiej, Szukając prawdy. Problem poetyki w polskim filmie dokumentalnym po roku 1989;
- cykl MOVIE MÓWI PROJECT;
- DOCS AGAINST GRAVITY FILM FESTIVAL;
- Festiwal Filmów Skandynawskich w Darłowie.
www.bulwarfilmowy.pl
www.facebook.com/FilmowyBulwar
BydgoskieMarki.pl to katalog prezentujący firmy powstałe i działające na terenie Bydgoszczy, powiatu bydgoskiego oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Pragniemy promować nasze lokalne marki, przedstawiać sylwetki naszych rodzimych przedsiębiorców.