BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Content marketing – doskonały sposób na promowanie Twojej firmy!

Lis 4, 2015 dodane przez BydgoskieMarki.pl

[Głosów:2    Średnia:5/5]

chillmedia-bydgoszczContent marketing to aktualnie najpopularniejsze słowo w każdej agencji interaktywnej. Prawie każdy coś o content marketingu słyszał, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę, o co tak naprawdę chodzi. Zatem spieszymy z wyjaśnieniami.

Czym jest content marketing?

Biją dzwony, ale nie wiemy, w którym kościele – tak mniej więcej można opisać wiedzę na temat content marketingu. Wielu osobom wydaje się, że coś tam słyszały lub czytały, ale nie są w stanie konkretnie odpowiedzieć na pytanie – czym jest content marketing? A odpowiedź jest w gruncie rzeczy niezwykle prosta. Content marketing to strategia makretingowa, opierająca się na uczciwych, ciekawych, a przede wszystkim wartościowych treściach dla klientów. I na tym w sumie można byłoby zakończyć, ale na pewno wiele osób zadaje sobie pytania – jakimi treściami, gdzie i co to daje? Nie możemy pozostawić ich bez odpowiedzi.czym jest content marketing

Jakie treści?

Mówiąc treści, często mamy na myśli teksty. Na blogu firmowym, stronach internetowych, na forach. To prawda. Content marketing to między innymi teksty. Ale nie tylko. To także wideo, infografiki, gry, piosenki, case studies, prezentacje i wiele więcej. To każdego rodzaju treść, którą można opublikować w Internecie. Jest jednak kilka warunków.

Content marketing musi być przede wszystkim uczciwy. Załóżmy, że masz sklep internetowy i chcesz założyć bloga, na którym będziesz testować sprzedawane produkty. Nie możesz każdego zachwalać. Recenzja musi być uczciwa i zgodna ze stanem faktycznym. Jeśli oszukasz klienta, to on już nigdy Ci nie zaufa – proste! Content marketing musi być ciekawy, ale też wartościowy dla klienta. Pewnie dla kilku osób interesujące byłoby zestawienie najśmieszniejszych memów po meczu polskiej reprezentacji w piłkę nożną lub po ostatnich wyborach, ale nie byłaby to treść wartościowa. W żaden sposób nie odpowiedziałaby na pytania, które mogą mieć Twoi klienci. Nie poszerzyłaby ich wiedzy. Dla każdej firmy, obojętnie z jakiej branży, da się przygotować odpowiednie treści. Nie zniechęcaj się myśleniem, że to nie dla Twojej firmy.

Jakiego efektu możesz się spodziewać?

Tu dochodzimy do kolejnego pytania – co content marketing daje? Content marketing pozwala znaleźć Ciebie i Twoją firmę w Internecie (to część tzw. inbound marketingu). Jeśli będziesz dostarczać klientom ciekawe i wartościowe treści i zadbasz o ich odpowiednie wyeksponowanie, to w końcu sami zaczną na nie trafiać. Na przykładzie sklepu z telefonami – przecież codziennie setki osób szuka testów smartfonów. Mogą je przeczytać na Twojej stronie. A jeśli obok będzie od razu atrakcyjna oferta kupna, to po co mają szukać w innych sklepach?content marketing bydgoszcz

Content marketing pozwala także budować zaufanie do marki. Sam odpowiedz sobie na pytanie, której firmie bardziej byś zaufał – tej, która dostarcza ciekawe, rzetelne i wartościowe treści na temat swoich produktów i usług, czy tej, która zachwala wszystko, co oferuje i sprzedaje? Stosując u siebie content marketing stawiasz markę w pozycji eksperta w danej dziedzinie. Jeśli treści są rzetelne, to odbiorcy zaczynają Ci ufać. A zaufanie to klucz to serca klienta.

No i najważniejsze – content marketing sprzedaje! To nie są treści dla samych treści. Według badań koszt pozyskania klienta przy pomocy content marketingu oraz inbound marketingu są trzy razy niższe niż w przypadku tradycyjnego marketingu. Wydajesz spore pieniądze na marketing internetowy? Od teraz możesz je wydawać dużo efektywniej. Pamiętaj, że aż 80 procent internautów deklaruje, że nie lubią reklam. A content marketing to nie jest reklama!

Odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czy chcesz efektywniej wydawać budżet marketingowy?
  • Czy chcesz być bardziej widoczny w Sieci?
  • Czy chcesz dostarczać Twoim klientom ciekawe i wartościowe treści?
  • Czy chcesz budować zaufanie do Twojej marki/firmy?
  • Czy chcesz sprzedawać?
Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to content marketing jest dla Ciebie. Zatem skontaktuj się ze mną: biuro@chillmedia.pl lub po prostu zadzwoń pod numer: 516 120 854. Na pewno Ci pomogę!

Facebook Icon