BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Dobra strona internetowa, czyli jaka?

Lut 22, 2019 dodane przez BydgoskieMarki.pl

[Głosów:17    Średnia:4.6/5]

Strona internetowa jest naszą wizytówką, ale nie tylko. Jest miejscem, gdzie klienci mogli dowiedzieć się o nas więcej, gdzie możemy z nimi porozmawiać, podzielić się wiedzą, odpowiedzieć na pytania. Chcemy, by nasza strona internetowa była dobra. Jednak co to znaczy? Ładna, szybka i… No właśnie, jaka jeszcze powinna być strona internetowa?

Zaprojektowana dla klientów

Jeśli decydujemy się na stronę internetową, najczęściej kierujemy się naszym własnym gustem lub przeczuciami. Są one oczywiście ważne, ale przy wykonaniu strony internetowej powinniśmy pamiętać, że nie my będziemy z niej korzystać, lecz nasi klienci.

W dziedzinie projektowania ogromne znaczenie ma dziedzina, znana jako UX, czyli User Experience — po polsku doświadczenia użytkownika. Jej założenie jest proste — projektować nie tylko ładnie, ale też intuicyjnie, a także sprawić, że korzystanie z produktu (w tym przypadku ze strony internetowej) ma sprawiać przyjemność. Profesjonaliści w dziedzinie wykonywania stron internetowych zazwyczaj zaznajomieni są z UX i projektują zgodnie z jego założeniami. Wykorzystanie zasad i wskazówek tej dziedziny może bardzo pozytywnie odbić się na naszych działaniach związanych z marketingiem przez internet.

Posiadająca podstrony i odpowiednią strukturę

Jakiś czas temu ogromną popularność zdobyły strony typu one-pager, czyli nieposiadające podstron. Kusiły prostą nawigacją i szybko dostępnymi informacjami. Jednak rozwiązanie to posiadało jedną, ogromną wadę, która zaważyła na utracie popularności.

Strony typu one-pager mają płaską strukturę, która utrudnia linkowanie wewnętrzne, rozsądne rozmieszczenie informacji, optymalizację strony i wiele innych kwestii, które są istotne zarówno dla odwiedzających, jak i dla algorytmu Google, który umieszcza naszą stronę w odpowiednim miejscu w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednia struktura pozwala użytkownikowi szybko odnaleźć istotną informację, bez przebijania się przez tekst, który go nie interesuje. Jednak należy pamiętać też, że zbyt głęboka struktura strony utrudnia nawigację i zaciemnia przekaz, więc niekorzystnie wpływa na doświadczenia użytkowników. Trzeba więc zachować umiar i zdrowy rozsądek, zarówno przy spłaszczaniu struktury, jak i jej pogłębianiu.

Zintegrowana z social mediami

Social media odgrywają istotną rolę we współczesnym świecie, a ich moc i potencjał są ogromne. Obecność na Facebooku czy Instagramie to świetny sposób na utrzymanie kontaktu z klientami i sympatykami firmy. Aby wykorzystać w pełni potencjał mediów społecznościowych, warto wykorzystać je na stronie. Regularnie zamieszczasz zdjęcia na Instagramie? Wykorzystaj na stronie moduł, który automatycznie pokaże zdjęcia z Twojego profilu. Prowadzisz sklep internetowy? Zintegruj go z Facebookiem, żeby ułatwić zakup i zwiększyć rozpoznawalność. Możliwości są ogromne. Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie w tej dziedzinie, poproś specjalistów o pomoc.

Responsywna

Responsywność, znana też jako RWD, to pojęcie popularne i bardzo ważne w dziedzinie marketingu internetowego. Co jednak oznacza tak naprawdę? Może się wydawać, że chodzi o dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Prawda jednak jest taka, że to pojęcie jest znacznie szersze.

Rozejrzyj się wokół siebie. Zobaczysz mnóstwo różnych urządzeń elektronicznych: iPhone, telefony z androidem, małego laptopa z ekranem o przekątnej 13 cali, komputer stacjonarny z podpiętym monitorem w rozdzielczości full HD, tablet… Praktycznie każde z nich ma inny ekran lub wyświetlacz. Strona responsywna to taka, która na każdym urządzeniu będzie wyglądać i działać dobrze. Nie jest to tak oczywiste i proste, jakby mogło się wydawać. Wiele osób idzie na skróty i tworzy strony, które są dostosowane tylko do najpopularniejszych urządzeń. Prawdziwie responsywna strona nie boi się żadnej rozdzielczości, ponieważ dostosowuje się do niej automatycznie.

To, czy witryna dobrze się wyświetla niezależnie od rozdzielczości, jest istotne zarówno dla użytkowników, jak i dla pozycji strony w Google. Wyszukiwarka od dłuższego czasu stawia na dostosowanie do urządzeń mobilnych. Z roku na rok zawyża wymagania, obniża pozycję stronom, które nie są responsywne, ale też proponuje nowe rozwiązania.

Przygotowana do pozycjonowania, ale z głową

Google jest gigantem, który dzieli i rządzi, zwłaszcza w dziedzinie wyszukiwania. Ich wymagania definiują trendy i sugerują nowe rozwiązania. Podczas tworzenia strony warto zadbać o to, by  wymogi zostały one spełnione. Jednak zdobywanie pozycji w Google to długotrwały proces, który wymaga wiele regularnej pracy. Jest mnóstwo sposobów, żeby osiągnąć jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak należy być ostrożnym. Nieuczciwe praktyki, które obiecują szybkie polepszenie wyników, mogą spotkać się z dotkliwymi karami nałożonymi przez Google — takie jak kompletne zablokowanie wyświetlania w wynikach wyszukiwania.

Warto też pamiętać, że zdobywanie pozycji nie powinno być jedynym celem. To nie Google będzie spędzać najwięcej czasu na naszej stronie, tylko klienci. Podkreśla to także wyszukiwarka poprzez regularne zmiany w wymaganiach i algorytmach takich, aby pozycjonowanie odbywało się jak najbardziej naturalnie. Także podczas podejmowania jakichkolwiek działań na swojej stronie kieruj się przede wszystkim potrzebami i oczekiwaniami Twoich klientów, bo to oni są najważniejsi. Zapraszamy do nas: https://specialspace.pl.

special space bydgoszcz


Facebook Icon