BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Kluby biznesowe – słyszałeś o nich?

Mar 1, 2019 dodane przez Patryk Piłat

[Głosów:7    Średnia:4.7/5]

Czy słyszałaś lub słyszałeś już o klubach biznesowych? Jest ich na rynku już całkiem sporo, a co rusz powstają nowe. Cotygodniowe spotkania w zamkniętym gronie, wcześnie rano lub późnym wieczorem. Śniadanie, podwieczorek lub kolacja, wymiana wizytówek, kilkadziesiąt sekund na prezentację swojego biznesu, krótkie nieformalne rozmowy przy „jajecznicy”, inspirująca książka, wykład zaproszonej osoby. Jednym zdaniem – na takich spotkaniach każdy przedsiębiorca może znaleźć coś dla siebie. Różnorodna tematyka, sposób prowadzenia, filozofia, misja i wizja.

Dlaczego ludzie spotykają się w klubach biznesowych?

Nowi klienci, świeże kontakty biznesowe, przełamanie bariery przed wystąpieniami publicznymi przed dużym audytorium, chęć zdobycia tak potrzebnej w biznesie wiedzy, poczucie przynależności do grupy. Motywacji, które stoją za dołączeniem do klubów biznesowych jest zapewne bez liku. Dużą rolę odgrywa tutaj zaawansowanie biznesowe danego przedsiębiorcy i potrzeby wynikające z bieżących wyzwań i problemów, z którymi boryka się w swoim biznesie na co dzień.

Klub biznesowy dla każdego to klub biznesowy dla nikogo?

Stara biznesowa zasada mówi o tym, że jeśli Twój produkt jest dla każdego, to znaczy, że tak naprawdę jest dla nikogo. Stąd tak często w marketingu mówi się o potrzebie znalezienia swojej niszy, grupy docelowej lub segmentu rynku. To ta część „tortu biznesowego”, do której kierujemy swój produkt lub usługę. Podobnie z klubami biznesowymi. Jedne skupione są wokół idei sportu, inne są przeznaczone tylko dla kobiet, jeszcze inne stawiają na elitarność i przyjmują członków tylko z odpowiednim stażem w biznesie.

Czego najbardziej brakuje w klubach biznesowych w Bydgoszczy?

Na przełomie października i listopada 2018 roku przeprowadziliśmy anonimową ankietę metodą CAWI na portalu Facebook. Post z ankietą skierowany był do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zainteresowanych biznesem. Grupą docelową byli przedsiębiorcy z Bydgoszczy i okolic. W sumie ankietę wypełniło 106 osób. Sama ankieta zawierała 13 pytań, które skupione były wokół tematów związanych z potrzebami wsparcia biznesu w lokalnych firmach. Znalazły się tam pytania dotyczące m.in.

* oczekiwanej tematyki szkoleń,

* barier związanych z wdrażaniem wiedzy poszkoleniowej,

* przydatności szkoleń w biznesie,

ale także pytania:

* o uczestnictwo w spotkaniach klubu biznesu,

* o wartość jaką wynosi się z takich spotkań,

* a także o potrzeby usprawnień w spotkaniach takiego klubu, aby jeszcze lepiej służyły biznesom jego uczestników.

Nowy klub biznesu w Bydgoszczy

Wnioski z ankiet posłużyły najpierw do powstania idei, a potem schematu i programu nowego klubu biznesu w Bydgoszczy – Akceleratora Wiedzy. Mottem Akceleratora Wiedzy są słowa – „Przewaga w biznesie zaczyna się w głowie”. Misją klubu jest fakt, że sprawdzona, rzetelna, aktualna i ekspercka wiedza daje biznesową przewagę. Szczególnie w dzisiejszych czasach, w dobie społeczeństwa informacyjnego, gdzie wiedza to rodzaj waluty, o którą walczą firmy. Jednak sama wiedza to nie wszystko. Ważne jest to, w jaki sposób jest podana, a potem „wdrożona w życie”. Bez tego nie ma mowy o biznesowych efektach. Na to właśnie tak często zwracali uwagę respondenci ankiety – „brak narzędzi do wdrożeń wiedzy w swoich firmach”.

Co daje sama wiedza?

Tylko niewielki procent wiedzy, którą otrzymujemy na różnego rodzaju szkoleniach, spotkaniach i warsztatach jest przez nas później wykorzystywany. Z jednej strony ma na to wpływ forma przeprowadzenia spotkania przez prowadzącego, a z drugiej strony „winny” jest nasz mózg. Bardzo dobrze ujął to w swoich badaniach nad pamięcią niemiecki psycholog Hermann Ebbinghaus, który sformułował poniższa tezę:

Zmiana na lepsze w biznesie

Patrząc z jeszcze innej perspektywy na przedsiębiorcę i jego firmę, takie wdrożenie nowej wiedzy w życie wiąże się z bardzo popularnym teraz stwierdzeniem – „wyjściem ze strefy komfortu”. Nagle dzięki zdobytej wiedzy i w pewnym sensie zobowiązaniu wobec siebie (bo zapłaciłam/zapłaciłem za szkolenie) musimy zrobić pierwszy krok i zdecydować się robić coś inaczej. Parafrazując klasyka – „jeśli robisz codziennie to samo i w taki sam sposób, to dlaczego oczekujesz innych rezultatów.” To tak, jakby kręcić się ciągle w kółku jak chomik, następnie na chwilę z niego wyjść (szkolenie, konferencja, spotkanie klubu biznesu), a potem znowu wrócić do starych przyzwyczajeń w prowadzeniu firmy. Często pojawia się wówczas frustracja i zniechęcenie z braku oczekiwanych osiągnięć. Znasz ten stan?

Więcej niż klub biznesu

Co, albo inaczej, kto najbardziej pomaga we wprowadzaniu nowych zmian? Inni ludzie. Podobnie zaangażowani przedsiębiorcy. Zmotywowani, chętnie dzielący się swoją wiedzą, wynikającą z doświadczenia. Można tu użyć metafory „niewidzialnej siły” grupy. To swego rodzaju stan flow, który pozwala wdrażać w życie nowe pomysły, kreślić ambitne plany, budować strategie, stawiać czoło biznesowym przeciwnościom. To inni ludzie tak często mogą dodać nam siły dzięki pozytywnej informacji zwrotnej lub „chłodnej”, ale konstruktywnej krytyce.

Dołączysz do nas?

Ta właśnie idea stała za powstaniem Akceleratora Wiedzy w Bydgoszczy – miejsca spotkań wyjątkowych przedsiębiorców. Wszystko po to, aby w bezpiecznych warunkach mogli oni przepracować swój biznes od A do Z. Szybciej i łatwiej podejmować decyzje. Podejmować przemyślane działania. Prowadzić coraz to lepszą firmę.

W Akceleratorze Wiedzy spotykamy się w co drugi poniedziałek, między godziną 8.00 a 10.30, w City Hotel Bydgoszcz. Chcesz do nas dołączyć? Skontaktuj się z opiekunem Akceleratora Wiedzy w Bydgoszczy – Patrykiem Piłatem pod nr tel. +48 506 210 107.


Facebook Icon