BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Bydgoskie firmy upadają. Powód? Błędy przedsiębiorców

Mar 6, 2019 dodane przez BydgoskieMarki.pl

[Głosów:4    Średnia:4/5]

Na przestrzeni ostatnich kilku lat byliśmy świadkami zarówno spektakularnych sukcesów, jak i wielkich porażek lokalnych przedsiębiorstw. Niektóre nawet z największych kłopotów wychodziły obronną ręką, inne na zawsze zamknęły swą działalność. Jakie sytuacje i błędy do tego doprowadziły? Oto 5 najistotniejszych!

„Dobry produkt obroni się sam”

A przynajmniej tak głosi słynne porzekadło. Niestety, tyleż słynne co nieprawdziwe! Niekiedy również fatalne w skutkach, o czym niektórym boleśnie dane było się przekonać. Idący tym tokiem rozumowania przedsiębiorcy nie promują bowiem swoich usług i produktów wychodząc z założenia, że… nie ma takiej potrzeby. Efekty są łatwe do przewidzenia, a najczęstszym jest spadająca w dół sprzedaż. Nie licz więc, że w dobie tak ogromnej konkurencji klienci sami z siebie dostrzegą Twoją firmę – sam zadbaj o to, by została zauważona!

„Klient nasz pan”

Zwykli powtarzać przedsiębiorcy. Za tymi słowami nie zawsze jednak idzie działanie oraz prokliencka postawa zarówno właścicieli firm, jak i ich pracowników. Ci, którzy zlekceważyli customer experience, za nic mając negatywne, pisane w Internecie opinie, dziś wiedzą już, jak wielką rolę we współczesnym świecie odgrywają negatywne rekomendacje. Nie od dziś przecież wiadomo, że zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, niezadowolony – dziesięciu.

Internetowy mur

Wiele lokalnych przedsiębiorstw, idąc z duchem czasu, przeniosło swą działalność do sieci, umożliwiając zakup produktów i usług przez Internet. Niestety, nie wszystkie. Wciąż wiele jest takich, które działają jedynie lokalnie i nie planują podboju świata e-commerce. Nie ma w tym nic złego, o ile mówimy o lokalnej piekarni czy kiosku z biletami. Jeśli jednak prowadzisz własny sklep (odzieżowy, papierniczy czy jakikolwiek inny), najwyższa pora przekroczyć internetowy mur i stworzyć własną, zakupową platformę.

Employer branding? Że co?

Braki kadrowe to problem, z którym zmaga się wiele branż i rynków nie tylko polskich, ale i światowych. Problem ten nie omija także Bydgoszczy, w której coraz trudniej o dobrych, wykwalifikowanych fachowców. I choć teoretycznie każdy z nas zdaje sobie z niego sprawę, wciąż wiele firm nie docenia swojej kadry. Niskie wynagrodzenia i śmieciowe umowy to tylko wierzchołek góry lodowej, z której… bardzo łatwo można upaść. W ostatnich latach niektóre z bydgoskich marek przekonały się o tym na własnej skórze.

Zatrzymać czas

Ostatnim błędem, o którym bezwzględnie należy wspomnieć, a który co najmniej kilka lokalnych marek zaprowadził na dno, jest stanie w miejscu pomimo zachodzących wokół zmian. A zmienia się naprawdę wiele – oczekiwania i nawyki zakupowe klientów, metody płatności, dostępność towarów i usług. Wniosek? Jeśli chcesz utrzymać swój biznes na powierzchni, nie zatrzymuj się – bądź elastyczny, otarty i stale idź na przód.

Powyższe błędy sprawiły, że na przestrzeni ostatnich kilku lat pożegnaliśmy kilka, zarówno znanych, jak i dopiero raczkujących przedsiębiorstw. W ich miejsce niczym grzyby po deszczu wyrastają jednak nowe. Czy utrzymają się na rynku? Jeśli unikną błędów poprzedników – mają na to spore szanse!


Facebook Icon