Szkolenia biznesowe
Każdy z nas różni się upodobaniami, umiejętnościami, sposobem uczenia się oraz cechami charakteru. Wszystkich nas łączą jednak podobne potrzeby, chęć wykonywania ciekawej pracy oraz zdobywania umiejętności, które pozytywnie wpływają na nasz rozwój.
Znaczenie nauki i zdobywania nowych kwalifikacji
Wiele osób przekonuje się, jak duże znaczenie odgrywają kursy i szkolenia, podczas których można nabyć nowe kompetencje i umiejętności, a następnie teoretyczną wiedzę wprowadzić w praktyczne działanie. Warto myśleć w sposób elastyczny i nie ograniczać się do już poznanych rozwiązań, ale mieć otwarty umysł i widzieć możliwości i alternatywne sposoby postępowania wszędzie tam, gdzie to możliwe. Dotyczy to właściwie każdej branży. Często ogranicza nas własna wyobraźnia i fakt, że ciężko nam wyjść z własnej strefy komfortu. Kiedy jednak nauczymy się czegoś nowego, możemy być zaskoczeni tym, jak dobre rezultaty przynosi przeniesienie tego na codzienność zawodową lub prywatną. Dodaje to energii, zapału oraz motywacji do działania.
Zdobywanie umiejętności drogą do satysfakcji zawodowej i rozwoju firmy
Najlepszym sposobem do rozwoju jest uczestniczenie w warsztatach i szkoleniach biznesowych, podczas których mamy szansę zdobyć merytoryczną wiedzę. Niektóre szkolenia dotyczą kształtowania umiejętności twardych, a inne miękkich. Są szkolenia, które kształtują zdolności przywódcze lub uczą tego, jak rozmawiać z ludźmi, aby robili to, na czym nam zależy. Ktoś mógłby stwierdzić, że ociera się to manipulowanie innymi ludźmi, jednak wszystkie nasze relacje opierają się na pewnych założeniach i na wzajemnym wyświadczaniu sobie przysług.
Naszym zachowaniem możemy wpływać na to, jak odbierają nas inni i czy będą skłonni robić to, o co ich prosimy. Na wielu szkoleniach biznesowych możemy dowiedzieć się, jak rozwiązywać konflikty, w jaki sposób przeprowadzać mediacje lub jak rozmawiać z trudnym klientem. Dla wielu osób prowadzących firmy, bardzo ważne są umiejętności sprzedażowe. To właśnie bezpośrednio od nich zależy, jakie są przychody firmy, dlatego każdy przedsiębiorca chce mieć w swoim personelu osoby, które potrafią skutecznie sprzedać produkt. Na pewno pomaga im w tym swego rodzaju perswazja, której ciężko się oprzeć.
W handlu bardzo ważne jest to, aby określić grupę docelową, i pozyskać klienta przyciągając go pozytywnym wizerunkiem firmy. Często składa się na niego wiele czynników. W wielu branżach ważny jest handlowiec, który jest kompetentny i przedstawia produkt mówiąc językiem korzyści
Nie tylko wiedza, ale również kontakty i wspieranie wartości
W dzisiejszych czasach konsumenci są bardzo przestymulowani reklamą, oraz bezpośrednim przekazem marketingowym, dlatego język przesycony promocją i marketingiem, może przynosić efekt odwrotny od zamierzonego. Dlatego na wielu kursach oraz szkoleniach, właściciele firm uczą się tego, jak budować pozytywne relacje z klientem i kształtować wzajemne zaufanie. To ważne wartości, których znaczenia nie należy bagatelizować w kontakcie z ludźmi, ponieważ wiele osób przekonuje się, że dają one wartościowy fundament pod wiele inwestycji, negocjacji oraz innych ważnych w handlu przedsięwzięć. Kiedy można polegać na ludziach, z którymi współpracujemy to rośnie poziom zadowolenia, co sprzyja satysfakcji i budowaniu pozytywnego wizerunku.
Podczas szkoleń biznesowych mamy szansę nie tylko wiele się nauczyć, ale również poznać ciekawe osoby z naszej branży. Często inspirujemy się pomysłami innych ludzi i potrzebujemy stymulacji, którą zapewniają nam rozmowy z nimi. Wiele osób przekonuje się, jak istotne znaczenie mają rozmowy z osobami bardziej doświadczonymi i jak wiele można się przy tym nauczyć. Wielu przedsiębiorców chętnie opowiada o swoim doświadczeniu dzieląc się sukcesami jak i czasem błędnym sposobem myślenia. Ta wiedza pomaga uniknąć niektórych pomyłek oraz poznać inny rodzaj percepcji.
Niezbędny balans między kompetencjami miękkimi i twardymi
Celem każdego szkolenia biznesowego jest zwiększenie obrotów firmy i zdobycie nowych kwalifikacji. Trzeba jednak pamiętać, że ważne są nie tylko umiejętności twarde, ale również kompetencje miękkie.
Pierwsze, czyli twarde to głównie wiedza merytoryczna i umiejętności specjalistyczne. Na nic one jednak się zdadzą, bez zdolności interpersonalnych, wykazywania empatii i inteligencji emocjonalnej, które należą do umiejętności miękkich, przydatnych w każdym zawodzie. Połączenie tych kompetencji daje możliwość zbudowania stabilnej własnej marki, jeśli działamy na własny rachunek lub budowania wizerunku i statusu zaangażowanego specjalisty w przypadku pracy na etacie.
Klub biznesu to filar Akceleratora Wiedzy. Oprócz tego nasza inicjatywa to również szkolenia, warsztaty, konsultacje i programy rozwojowe. Już od października 2019 nowy sezon Akceleratora Wiedzy w Bydgoszczy, a w nim 3 ścieżki szkoleniowo – rozwojowe: marketing internetowy, marka osobista oraz zespoły. Dowiedz się więcej: https://akceleratorwiedzy.pl/dla-kogo/.
Patryk Piłat. Konsultant biznesowy, interim manager. Współzałożyciel Gremium Business Club.