fbpx

BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Jak pozyskać ruch na stronę internetową?

Sie 25, 2019 dodane przez SEMGO

[Głosów:6    Średnia:5/5]

Strona internetowa bez stałego i systematycznego ruchu, to jak roznoszenia ulotek po pustyni. Można. Tylko po co? Niestety bardzo często klienci biznesowi nie są o tym fakcie informowani przed rozpoczęciem budowy swojego serwisu www. Sami dość często żyją w świadomości, że  posiadanie strony internetowej powinno dostarczyć im klientów. W końcu jest ona nowoczesna, responsywna i SEO ready. Sama strona internetowa to jedynie początek przygody. Potrzebny jest plan, narzędzia i wiedza. To wszystko zanim przystąpicie do zlecenia swojej nowej strony agencji interaktywnej.

Samo posiadanie strony internetowej przez firmy już raczej nikogo nie dziwi. Dziwić może jedynie fakt, że bardzo często stoją one pozostawione same sobie, z brakiem aktualizacji, słabej jakości contentem i bez jakiejkolwiek promocji. To zupełnie jak fakt wyżej przytoczonych ulotek. Strona www to nic innego jak powierzchnia reklamowa. Z tą różnicą, że jest ona interaktywna i z wieloma możliwościami promocji oraz pomiaru, czego nie mają „wcześniejsze” rozwiązania reklamowe,  jak prasa, telewizja czy radio.

Dobra strona czyli jaka? Z ruchem!

Faktem jest to, że kiedyś wystarczyło zaimponować klientowi niesamowitym designem i samym posiadaniem strony. Na kim ma to jednak zrobić wrażenie w dzisiejszych czasach? Internauci wyszukują konkretnych informacji i zużywają na to coraz mniej czasu. Nie interesują ich konkretne rozwiązania, których użyłeś na stronie tylko informacja na temat usługi, cena i łatwość dokonania ewentualnej transakcji. Nie dojdziesz do tych informacji bez analizy konkretnej próbki danych w swoim narzędziu analitycznym. Jednak najpierw musisz doprowadzić do sytuacji, w której masz co analizować! Pierwszym krokiem przed wdrożeniem jakiejkolwiek formy promocji jest zaplanowanie metod pozyskiwania ruchu. Skąd pozyskasz klientów? Gdzie oni się znajdują? Czego obecnie szukają? W naszym artykule przedstawimy najpopularniejsze metody, które z samej zasady mogą wydawać się oczywiste.

Jak pozyskać ruch na stronę? 5 naszych propozycji!

Treść

Trochę wyświechtanym sloganem branżowym jest, że „content is a king”. Trudno jest jednak się z tym nie zgodzić. Marketing treści to w chwili obecnej najważniejsza z nieoczywistych form promocji, która ściąga na Twoją stronę bardzo dużo wysokiej jakości ruchu. Treści charakteryzują się przede wszystkim tym, że implikują na inne metody pozyskania ruchu. Co należy w takim razie zrobić? Zainwestować w dobrej jakości copywriting, który będzie połączeniem świetnych treści marketingowych i jednocześnie odpowiednio zoptymalizowanych treści pod wyszukiwarki. Sugestywny opis produktów, wyczerpujące informacje na temat samej obsługi + indywidualny charakter oddający misję Twojej firmy. To wszystko poprzedzone analizą wyszukiwań przez potencjalnych klientów. Nasza podpowiedź: poszukaj niszy w swojej branży. Rozwiąż problem swoich userów, a pozostaną Ci wierni. Na co uważać? Na kopiowanie treści producenckich (przy dużych sklepach można w pewien sposób to ominąć) lub co gorsza tekstów innych użytkowników (w tym konkurencji). Marketing treści nie jest elementem stałym, to element nad którym pracuję się nieustannie. 

SEO (pozycjonowanie stron)

Jeżeli treści są królem to SEO jest królową. Te dwa światy bardzo się uzupełniają i są nierozerwalne. Różnica polega na tym, że przy w trakcie pozycjonowania samej strony dochodzą nam dodatkowe elementy. Optymalizowanie samego kodu strony, nagłówków oraz zaprojektowanie strategii link buildingu. Nie rozwodząc się nad samymi elementami technicznymi. Efektem dobrze prowadzonej strategii SEO są wyższe pozycje naszej strony lub podstron (w dużej skali możemy mówić o tzw. Long Tail). Wysokie pozycje na konkretne frazy gwarantują nam wysoki ruch ze strony użytkowników. Nasza podpowiedź: nie „kupuj” wysokich (konkretnych) pozycji. Kupuj konkretne działania w oparciu o dobrze zaprojektowaną strategię. Jeżeli możesz, skorzystaj najpierw z podstawowego szkolenia dot. SEO by lepiej poznać temat i zlecać agencjom konkretne działania, a nie oddawać w panowanie całego mechanizmu. Domena to Twoja inwestycja. Domena Twojej firmy jest aktywem. Dobrze wdrożona strategia SEO daje nie tylko klientów. W dłuższej perspektywie daje najlepszy jakościowo ruch. Wymaga jednak czasu i wytrwałości.

Reklama PPC

Najszybszy oraz najpewniejszy sposób na pozyskanie ruchu. Możliwość przekierowania kontekstowego ruchu jest natychmiastowa. Model PPC jest w dodatku na tyle atrakcyjny, że rozliczamy się w nim za konkretne przekierowanie użytkownika a nie wyświetlanie kreacji reklamowej. Sam system działa zazwyczaj w oparciu o system licytacji oraz walkę o jak najlepszą jakość samej reklamy. Im wyższa jakość tym lepsza cena. Im wyższe integracje tym lepsza cena. Obecnie najpopularniejszymi rozwiązaniami korzystania z reklamy w tym modelu są: Google Ads (Możliwość reklamy w: wyszukiwarka Google, YouTube i sieć partnerska) , Facebook (w tym między innymi Instagram, messenger i sieć partnerska). Z polskich wydawców np. Allegro Ads. Nasza podpowiedź: dopasuj żródło do charakteru swojej marki. Zwróć uwagę, że w serwisach społecznościowych łatwiej wytworzyć potrzeby a w wyszukiwarkach dostarczyć konkretne rozwiązania i odpowiedzi. Ten model reklamy jest polecany przez nas na samym początku. Daje możliwość skierowania natychmiastowego ruchu przez co szybciej przejdziemy do odpowiedniej analizy samego ruchu. Bardzo często tego typu informacje dają podpowiedzi jak zaplanować odpowiednią dla naszej firmy strategię SEO.

Lokalny influencer marketing

Dlaczego sugerujemy i piszemy o lokalnym influencingu? Bo poziom wejścia w wielu przypadkach jest dużo niższy niż w przypadku znanych i mocno rozpoznawalnych ambasadorów marki. Jednocześnie zaufanie do mniejszych, działających w oparciu o rynek lokalny jest dużo większe. Tego typu działania zawsze muszą odbywać się w początkowej fazie na zasadzie eksperymentu. Nasz produkt czy usługa powinna oddawać charakter osoby polecającej nasze produkty. Te dwa światy, dobrze skorelowane dadzą nam natychmiastowy efekt. Nasza podpowiedź: na samym początku nie oddawaj się długofalowej współpracy. Testuj i mierz. Już pierwsza kampania powinna zwrócić się chociaż w najmniejszym stopniu. W końcu inwestujesz w kogoś ze zbudowaną społecznością. Jeżeli nie będzie chemii na początku, nie spodziewaj się jej w późniejszy czasie.

*Wybór lokalnego ambasadora marki może być naprawdę świetnym pomysłem. Przykład z lokalnego podwórka. W naszej opinii idealnie uszyta współpraca. Fot. platanowypark.pl

Blog firmowy lub własny serwis tematyczny

Wytwarzanie potrzeby na bazie produkcji treści. Rozwiązywanie problemów naszych potencjalnych klientów. Poszerzanie widoczności marki każdego dnia. Ogromy wpływ na SEO. Dodatkowe słowa kluczowe w indeksie Google. Czego można chcieć więcej? Czasu do wytwarzania treści! 🙂

*Czy blog w czasach social media ma sens? To dwa zupełnie inne narzędzia, które mogą być używane w zupełnie innym celu. Własny blog daje nam tę przewagę, że rozwijamy własną infrastrukturę, a nie dostarczamy content na platformy zewnętrzne. Siłą rzeczy treści na blogu są bardziej rozbudowane. Dodatkowo wpływają na powiększenie site naszej strony.

Inwestując w blog na własnej stronie zyskujemy narzędzie, dzięki któremu podświadomie dajemy klientowi do zrozumienia, że ma do czynienia z firmą, która poważnie podchodzi do swojej pracy. Dlaczego? Bo poświęca dodatkowy czas do obsługi przed, po i w trakcie sprzedażowej. To dodatkowy ukłon w stronę klienta. Jednocześnie sygnalizujemy, że jesteśmy na bieżąco w branży w opozycji do firm, które swoje treści pozostawiły bez opieki tygodnie, miesiące lub lata. Dodatkowe treści to dodatkowy ruch. Dodatkowy ruch to nowi, potencjalni klienci.

Własny serwis branżowy? Czemu nie. To dodatkowy wpływ na SEO. Pozostając w swojej branży zyskujesz miejsce, w którym masz szansę robić to samo co na blogu przy okazji zyskując szerszy wpływ na swoją branżę. Z czasem, możesz dodatkowo zacząć na tym zarabiać. W chwili obecnej bariera wejścia jest niewielka. Wymaga to oczywiście czasu, systematyczności i chociaż podstawowej wiedzy z zakresu SEM.

* blog.oshopping.pl – lifestylowy blog marki Auchan służący do promocji produktów własnych. 

Co z social media, e-mail marketingiem, reklamą displayową czy video?

Metod pozyskania ruchu jest naprawdę wiele. Nie ograniczają się one tylko do tych najbardziej popularnych i oczywistych. Ważne, żeby przed samym wdrożeniem nowej strony zdawać sobie sprawę, że będzie potrzebny przynajmniej na początku oddzielny budżet na promocję. Bardzo często jest on wiele razy większy niż koszt przygotowania samej strony internetowej. Nie zapominajmy, że konkurencja jest coraz większa i koszty przy okazji takowych licytacji idą z roku na rok do góry. Dlaczego? Bo każdy chce być na szczycie. Opozycją do rozdawania ulotek na pustyni niech będą billboardy na Time Square w Nowym Jorku. Pozyskanie ruchu kosztuje. Z czasem finansuje go zwrot z inwestycji. Tego typu wyliczenia powinny wynikać z waszej strategii marketingowej, która jest kluczem przy wyborze odpowiednich narzędzi.

Marketing internetowy jest bardzo dynamicznie zmieniającą się branżą. Nie oznacza to, że nowe formy reklamy wypierają stare. Wszystkie z nich są w stanie funkcjonować niezależnie lub skutecznie się uzupełniać. To, które powinny być dla Ciebie najważniejsze, determinuje przeważnie branża lub mała konkurencja (niski próg wejścia). Scalającą częścią każdej promocji jest Twoja strona internetowa lub bardziej precyzyjnie Twoja domena. To właśnie ona jest najważniejszym aktywnem w Twojej SEM drodze. Wraz z rozwojem technologii, klienci coraz częściej zmieniają swoje strony www. Czasami ten fakt determinuje zmiana modelu biznesowego lub nowa oferta. Fakt jest jeden. Domena pozostaje bez zmian dlatego właśnie o nią powinniśmy dbać najbardziej. Wysokiej jakości link building na osi czasu to najlepsza inwestycja dla każdej firmy. – Aleksander Pawzun (SEMGO – marketing internetowy dla firm)

Autor: Aleksander Pawzun

Szkolenia z marketingu internetowego – dołącz do naszej grupy!

Klub biznesu to filar Akceleratora Wiedzy. Oprócz tego nasza inicjatywa to również szkolenia, warsztaty, konsultacje i programy rozwojowe. Już od października 2019 nowy sezon Akceleratora Wiedzy w Bydgoszczy, a w nim 3 ścieżki szkoleniowo – rozwojowe: marketing internetowy, marka osobista oraz zespoły. Dowiedz się więcej: https://akceleratorwiedzy.pl/dla-kogo/.

 


Facebook Icon