BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Separacja chłodu od Kolbud

wrz 12, 2022 dodane przez BydgoskieMarki.pl

Oczywisty jest nieustanny wzrost cen energii, wskutek czego inwestuje się w bardziej wydajne metody produkcji, stosuje się efektywniejszą instalację klimatyzacyjną czy prowadzi się prace docieplające budynek dostępnymi materiałami termoizolującymi.

Niezwykle często rozwiązanie problemu znajduje się zupełnie gdzieś indziej. Na co dzień w pomieszczeniach magazynowych czy produkcyjnych mamy do czynienia z systematycznym transportem towarów. Kluczowym staje się więc zastosowanie odpowiednich technik odseparowujących poszczególne powierzchnie od siebie, ale też mających za zadanie chronić przed czynnikami zewnętrznymi.

Uszczelnienie bramowe pozwala na znaczne zmniejszenie strat energii cieplnej, stanowiąc barierę przed wymianą mas powietrza.

Na ratunek przychodzi intensywny rozwój technologii, którego efektem są rozmaite urządzenie przeładunkowe, w tym uszczelnienia, bramy czy rampy przeładunkowe. Doki przeładunkowe to nie tylko miejsce samego przeładunku, to szereg praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań umożliwiających działania przeładunkowe. Urządzenia te skupiają często w swojej budowie takie elementy składowe, jak: rampy przeładunkowe, bramy czy uszczelnienia bramowe. Aby jednak mówić o wymiernych korzyściach w aspekcie oszczędności, należy rozpatrywać ewentualne podzespoły w sposób indywidualny i szczegółowy. Za doszczelnienie naczepy pojazdu z częścią magazynową odpowiada uszczelnienie bramowe. Ten element pozwala na znaczne zmniejszenie strat energii cieplnej, stanowiąc barierę przed wymianą mas powietrza. Cenionym producentem uszczelnień bramowych, jest działający od 1962 r. holenderski producent Stertil. Wykorzystane materiały oraz zastosowane rozwiązania techniczne podnoszą efektywność na stanowisku przeładunkowym, zapewniając jednocześnie znaczne oszczędności nakładów energetycznych. Podstawowy model uszczelnienia wykorzystuje jako element czynny fartuchy zainstalowane na obwodzie ramy nośnej wykonanej z profili stalowych, cynkowanych ogniowo lub aluminiowych zapewniających długoletnią i bezawaryjną pracę urządzenia. Zamykając otwór bramowy zabezpieczają obszar przeładunku
przed niechcianymi czynnikami. Innym proponowanym uszczelnieniem przez firmę Stertil jest uszczelnienie pneumatyczne. Specyfika tego systemu umożliwia w czasie nie dłuższym niż 15 s dopasowywanie się górnych i bocznych poduszek do kształtu oraz wymiarów pojazdu ciężarowego znajdującego się na stanowisku przeładunkowym.

Uszczelnienie pneumatyczne bramy przemysłowej umożliwia dopasowywanie
się górnych i bocznych poduszek do kształtu oraz wymiarów pojazdu ciężarowego znajdującego się na stanowisku przeładunkowym, co zajmuje nie więcej niż 15 s.

Bramy wjazdowe otwarte są zwykle przez pewien krótki czas w trakcie przejazdu, niemniej jednak suma takich sytuacji oraz poszczególnych czasów otwarcia światła otworu zaczyna mieć znaczenie w ogólnym bilansie energetycznym. Bramy szybkobieżne DYNACO redukują wymianę mas powietrza, dzięki wysokiej prędkości pracy płata bramy 2,4 m/s (otwieranie bramy) oraz 1,2 m/s (zamykanie bramy). Konstrukcja dołu płata bramy zapewnia doleganie do posadzki,
a prowadnice boczne szczelność podczas naporu wiatru, w znaczny sposób eliminując skoki temperatur.

Dla chłodnych warunków pracy w bramie Freezer M2, zastosowano instalację grzewczą prowadnic umożliwiającą płynne działanie w skrajnych temperaturach sięgających nawet –30°C. Spotykanym rozwiązaniem jest również zastosowanie śluz termicznych. Funkcjonowanie śluzy opiera się na ograniczeniu ruchu mas powietrza; w tym przypadku może być realizowana poprzez zastosowanie dwóch bram szybkobieżnych osadzonych na przeciwległych krańcach korytarza. Przestrzeń ta umożliwia przejazd jedynie po wcześniejszym zamknięciu poprzedniej bramy. Rampa przeładunkowa to urządzenie umożliwiające przejazd pomiędzy naczepą pojazdu a powierzchnią magazynową. Osiągane jest to za pomocą elementu zwanego wargą, który spoczywa w na tylnej krawędzi naczepy. Rampy dopasowują się do różnicy poziomów oraz umożliwiają przechylanie się mostu wraz z naczepą, zapewniając ciągłość procesu przeładunkowego. W celu zachowania wyższych parametrów termoizolacyjnych stosuje się piankę poliuretanową na spodniej części rampy. Zmniejsza to tak zwany efekt mostka cieplnego, w znacznym stopniu ograniczając przewodnictwo cieplne pomiędzy środowiskiem zewnętrznym, a przestrzenią przeładunkową. Dobór prawidłowego urządzenia do indywidualnych potrzeb jest bardzo złożoną kwestią. W tych sprawach należy opierać się wyłącznie na doświadczeniu specjalistów. Kompleksową pomoc w tym zakresie oferuje firma Kolbud Sp. z o.o., przedstawiciel marek Stertil oraz DYNACO, jednocześnie jedna z najdłużej działających na rynku krajowym firm specjalizujących się w przeładunkach.


Facebook Icon