Food sharing – czyli dzielenie się jedzeniem w nowym wydaniu
Z początkiem maja Warszawę obiegła informacja na temat ciekawego projektu, który został opracowany przez studentów z wydziału psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jadłodzielnia – bo taką spolszczoną nazwę otrzymało to przedsięwzięcie, to ciekawe połączenie rzeczy z pozoru oczywistych.
Nie marnujmy jedzenia – dzielmy się nim!
Nierówną walkę z marnowaniem jedzenia podjęli początkowo Niemcy, którzy tak naprawdę zdefiniowali ideę food sharingu. W chwili obecnej termin ten z powodzeniem funkcjonuje w innych europejskich krajach takich jak Francja, Szkocja czy Wielka Brytania.
ONZ alarmuje, że blisko 30% kupowanej przez nas żywności ląduje w śmieciach. Polacy wg różnych źródeł marnują blisko 9 mln ton jedzenia rocznie. Te liczby robią wrażenie, szczególnie wtedy, gdy przyjrzymy się bliżej danym przedstawianym przez Polską Akcje Humanitarną na ich flagowej stronie pajacyk.pl.
„1/9 osób na świecie cierpi z powodu głodu. 66 mln uczniów szkól podstawowych na całym świecie chodzi do szkoły głodne. 2/3 wszystkich głodujących mieszka w Azji. 1/6 dzieci w krajach rozwijających ma niedowagę. Żeby nakarmić wszystkie głodujące dzieci potrzeba 3,2 miliarda dolarów rocznie.” źródło: pajacyk.pl
Food sharing – jak to działa?
źródło: www.facebook.com/FoodsharingWarszawa
Masz jedzenie, którego już nie zjesz? Zamiast wyrzucić je do śmieci, przynosisz do wyznaczonego miejsca! Działa to oczywiście także w drugą stronę. Jesteś głodny, idziesz i częstujesz się tym, co pozostawili inni. Warszawska „Jadłodzielnia” to pierwszy szerzej nagłośniony sposób wymiany jedzenia w naszym kraju. Czy wkrótce rozwinięcie tego pomysłu trafi nad Brdę? Mamy taką nadzieję i wierzymy, że nastąpi to bardzo szybko. Przy okazji przypominamy o kliknięciu w brzuszek pajacyka!
BydgoskieMarki.pl to katalog prezentujący firmy powstałe i działające na terenie Bydgoszczy, powiatu bydgoskiego oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Pragniemy promować nasze lokalne marki, przedstawiać sylwetki naszych rodzimych przedsiębiorców.