BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

5 sygnałów, że Twoja firma potrzebuje systemu CRM

paź 4, 2018 dodane przez BydgoskieMarki.pl

Wdrożenie systemu CRM często budzi opór nie tylko pracowników, ale także kadry zarządzającej. Nie bez przyczyny – wiąże się bowiem ze znaczącą zmianą sposobu organizacji i nadzoru pracy, rozliczania jej efektów i planowania. Istnieją jednak sytuacje, które jasno dają przedsiębiorcy do zrozumienia, że najwyższa pora wdrożyć system CRM. Oto zestawienie pięciu, w których nie powinieneś mieć co do tego wątpliwości:

1. Firma dynamicznie się rozwija, ale zarządzanie nią jest coraz trudniejsze

Masz wrażenie, że Twoja firma rozwija się coraz szybciej, powstają nowe działy i przybywa pracowników, którymi… coraz trudniej jest zarządzać? Z pomocą przyjdzie Ci dobrze zaprojektowana platforma CRM. Dzięki niej odzyskasz kontrolę nad procesami sprzedaży oraz pracą zespołu, na bieżąco monitorować będziesz poziom realizacji wyznaczonych celów i z łatwością zaplanujesz kolejne działania.

2. Spada jakość obsługi klienta

Badania satysfakcji klienta Twojej firmy mówią wprost – jakość obsługi w ostatnim czasie znacząco spadła! Wciąż jednak nie jest za późno, by zmienić tę tendencję i zadbać o pozytywny „customer experience”. W tym również pomocny okaże się CRM, który umożliwi Twoim pracownikom sprawne zarządzanie bazą klientów i profesjonalną obsługę zleceń. W dobrych systemach, np. w CSMART, będziesz mieć możliwość przypisania klienta do konkretnego opiekuna handlowego i rejestrowania wszelkich zdarzeń.

3. Obawiasz się utraty danych związanej z odejściem pracownika

Obawiasz się, że wraz z odchodzącym z pracy pracownikiem, stracisz również dane obsługiwanych przez niego klientów? To oczywiście może się zdarzyć, ale tylko wtedy, gdy Twoja firma nie korzysta z systemu CRM. Odpowiednia platforma pozwoli na bezpieczne przechowywanie danych klientów, do których zawsze będziesz mieć dostęp.

4. Praca zespołu nie przynosi efektów

Twoi handlowcy nie realizują planów sprzedaży? Składają deklaracje, z których nie są w stanie się wywiązać? Najwyższa pora przyjrzeć się ich działaniom i przeanalizować osiągane wyniki! Dobre systemy CRM wyposażone są narzędzia do raportowania, dzięki którym w prosty sposób sprawdzisz, które obszary ich pracy zostały zaniedbane i wymagają poprawy. Większa kontrola pomoże Ci wyznaczać konkretne, realne cele i umożliwi bieżące monitorowanie ich realizacji.

5. Zespół optuje za wdrożeniem systemu CRM

Niekiedy wdrożenia systemu CRM domagają się sami pracownicy. Wynika to przede wszystkim z komfortu pracy oraz wygody, jakie daje stosowanie platformy podczas wykonywania codziennych zadań. Większa automatyzacja pozwala wyeliminować zbędne czynności, a dostęp do CRM-u online sprawia, że pracownicy na bieżąco mogą aktualizować i korzystać z bazy klientów oraz osób kontaktowych. Jednocześnie CRM umożliwia generowanie raportów, na podstawie których pracownicy są rzetelnie i sprawiedliwie oceniani.

Nawet jeśli dziś wydaje Ci się, że CRM jest Ci zbędny, bądź czujny! Jeśli zaobserwujesz w swojej firmie któryś z 5 powyższych sygnałów, nie zwlekaj i czym prędzej rozważ wdrożenie odpowiedniej platformy. Szybko przekonasz się, jak wielkie w Twojej firmie zajdą dzięki niej zmiany! Zapraszamy do skorzystania ze sprawdzonego CRM online – https://csmart.pl/


Facebook Icon