BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Dlaczego warto obejrzeć meble biurowe przed zakupem?

paź 23, 2018 dodane przez BydgoskieMarki.pl

Internet coraz bardziej się rozrasta, otwierając nowe możliwości. Wiele przedsiębiorstw, dostrzegając zalety tej sytuacji, przeniosło swoje produkty i usługi do świata online. Nie inaczej jest z branżą meblową. Coraz chętniej rezygnujemy z osobistej wizyty w sklepie czy papierowego katalogu, na rzecz prezentacji online. Oczywiście, nie ma się co dziwić – to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu, z której chętnie korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy. Czy warto jednak całkowicie zrezygnować obejrzenia produktów przed zakupem?

Jakość? Nigdy nie wiesz

Pierwszym argumentem za sprawdzeniem produktu przed finalizacją transakcji jest to, że podejmując decyzję zdalnie, nigdy nie mamy całkowitej pewności, czy rzeczywisty wygląd wybranych produktów (w tym przypadku mebli) będzie pokrywał się z naszymi wyobrażeniami. Oczywiście, technologie takie jak zdjęcia 360° czy prezentacje wideo częściowo rozwiązują ten problem, jednak nic nie zastąpi naszych zmysłów. Dopiero możliwość osobistego sprawdzenia jakości użytych materiałów mogą dać nam pewność, że dane meble istotnie odpowiadają naszym standardom. Tym bardziej, że zdjęcia nie koniecznie muszą oddawać rzeczywisty stanu wybranych przez nas produktów. Może być tak, że po otrzymaniu gotowego produktu odkryjemy niedoskonałości, których na zdjęciu po prostu nie było.

Faktura i kolor

Kolejna kwestia może wydawać się mniej znacząca, jednak jej zaniedbanie może przynieść wymierne szkody. Prezentacje, czy to w katalogu online czy w katalogu papierowym, mogą nie oddawać istotnych cech produktu. Kolor, który na zdjęciu wygląda na stonowany i przyjazny dla oczu, w rzeczywistości może okazać się nieprzyjemnie rażący. Podobnie może być z fakturą mebli. Połyskliwe powierzchnie, które na zdjęciu nie zwrócą uwagi, mogą negatywnie wpływać na wzrok pracowników – padające światło będzie się odbijać, powodując efekt tzw. olśnienia. Dlatego też warto sprawdzić, czego możemy się spodziewać po naszym wyborze.

Wygoda i funkcjonalność

Meble biurowe powinny być równie wygodne, co ergonomiczne. O ile kwestię ergonomii można poniekąd ustalić za pomocą wymiarów i opisów produktu, o tyle faktycznej wygody i funkcjonalności już nie. Biurko doskonale wyglądające na zdjęciu może posiadać zacinające się szuflady, a półka w wymarzonym przez nas regale nie koniecznie musi mieścić dokumenty w formacie A4. Różnie bywa także użytecznością samych opisów produktu. Zdarza się, że chociaż na papierze meble wyglądają bez zarzutu, to jednak codzienne korzystanie z nich jest problematyczne. Takie kwestie warto ustalić jeszcze przed transakcją, bo po prostu, jedne produkty mogą nam odpowiadać bardziej, a inne mniej.

Ustaliliśmy już, że zakupy na odległość niosą ze sobą pewne ryzyka i niedogodności. Dlaczego zatem wiele firm podejmuje decyzję bez wcześniejszego obejrzenia wybranych mebli? Problemem tu może być utrudniony dostęp do produktów. Coraz większa liczba sprzedawców mebli biurowych prowadzi swoją działalność tylko w Internecie, nie posiadając stacjonarnych sklepów czy punktów obsługi. W takich przypadkach, rozeznanie w ofercie możemy zdobyć tylko i wyłącznie za pomocą katalogów, licząc się z ryzykiem rozczarowania. Istnieją jednak firmy, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i umożliwiają im obejrzenie swoich produktów na żywo, jeszcze przed zakupem. Organizują one tzw. showroomy, gdzie potencjalni klienci mogą sprawdzić rzeczywisty wygląd i jakość wyrobów danej firmy. Dla przykładu, meble biurowe w Bydgoszczy można zobaczyć w Showroom WUTEH – toruńskiej firmy specjalizującej się produktach meblowych dla firm. Warto skorzystać z tej opcji – dzięki temu będziemy mieli pewność, że wybrane przez nas meble spełniają nasze oczekiwania.

fot. pixabay.com


Facebook Icon